tisdag 29 december 2009

Ny mellandag

Jag tar sats och gör ett nytt försök att ta mig härifrån i dag. Jag behöver det, säger doktor R och jag håller med henne. Det händer inget med tumören de här dagarna, säger hon (jo, vi krymper den ju, ni hjälper mig med det) men hon menar att den inte blir värre. Men det är väldigt påfrestande mentalt att vänta. Jag tycker om henne. Hon har kajalsvarta, vänliga ögon och ett leende som ger uppmuntran. I morse fick jag en sådan där overklighetskänsla igen. Vad i helvete gör jag här? Det är ju inte klokt. Jag är frisk. Jag behöver se mig själv som frisk. Men det är lätt att bli hospitaliserad. Det går fort som fan. Usch, ut i världen och livet. Hem och göra några solhälsningar.

7 kommentarer:

  1. Du ÄR frisk!! En av de friskaste jag känner faktiskt. Det är bara tumören som är en sjuk jävel, men den skall bort. PUSS!!

    SvaraRadera
  2. hejja från mig med! ♥
    / a-pi

    SvaraRadera
  3. Heja vilken bra inställning, så är det ju. 99,999% av din kropp är frisk. Bara en golfboll stor är inte det.
    Den kan ju inte få ta över!

    SvaraRadera
  4. jaa! hoppas du kom iväg!

    SvaraRadera
  5. jag åkte hem - o jag känner mig som en ny människa!

    SvaraRadera
  6. Aah, vilken harlig dag later det som. Omgiven av dina kara och precis som en bra dag som man minns ska va. Onskar att jag var dar och fick krama pa dig ocksa.

    Puss. Hajsan.

    SvaraRadera